Новини
Перехід на електронні трудові книжки
Верховна Рада України 5 лютого 2021 року прийняла Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», який передбачає поступовий перехід від паперових до електронних трудових книжок протягом п’яти років. У цей період можна буде використовувати одночасно як паперову так і електронну трудову книжку.
Законом запроваджується:
- механізм накопичення, зберігання та використання даних про трудовий стаж працівників в електронній формі;
- електронний документообіг при накопиченні, зберіганні та використанні (за згодою особи, крім випадків, передбачених законом) даних про трудовий стаж;
- автоматичне призначення пенсії особі при досягненні нею пенсійного віку, без відвідування органу Пенсійного фонду України.
Наповнення відомостей відбуватиметься як роботодавцем, так і безпосередньо застрахованою особою. Дані до реєстру будуть вноситись через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо) з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису.
Слід зазначити, що «Порядок обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі» був затверджений 27 листопада 2019 року постановою Кабінету Міністрів України №1084, що дало офіційний старт електронному обліку трудової діяльності.
З травня 2020 року Пенсійним фондом України була розпочата робота по оцифруванню сканованих копій трудових книжок та створенню Електронної трудової книжки застрахованої особи.
Ця робота велась з одного боку зі страхувальниками, в першу чергу з тими, у яких працюють працівники, право на пенсію у яких виникало найближчим часом, з іншого - із застрахованими особами, які прагнули наповнити власні персональні облікові картки реєстру застрахованих осіб інформацією, що відсутня в ньому.
В Запорізькій області на сьогодні оцифровано майже 6 тис. трудових книжок застрахованих осіб, які надійшли через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.
Основними перевагами Закону про перехід на електронні трудові книжки є:
- спрощення процедури одержання інформації про набутий стаж працівників для призначення виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, наприклад, у випадку тимчасової втрати працездатності;
- зменшення витрати роботодавців на ведення паперового документообігу;
- усунення можливих ризиків і негативних наслідків втрати паперової трудової книжки, її фізичного пошкодження, фальсифікації або внесення недостовірних відомостей.
Більш детальніше: ведення трудової діяльності працівника в електронній формі забезпечить необхідні умови для автоматичного призначення пенсій на підставі наявних відомостей про стаж та сплачені внески, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. За бажанням особа зможе подавати додаткові документи через особистий кабінет на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Механізм автоматичного призначення пенсії за наявними в реєстрі застрахованих осіб даними без обов’язкового відвідування майбутніми пенсіонерами відділів обслуговування громадян вже запроваджений Указом Президента України від 08 листопада 2019 року № 837/2019 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави».
Таким онлайн-сервісом у Запорізькій області скористалось 559 осіб у 2021 році та 324 – у 2020.
четвер, 25 Лютого 2021 15:28 | Переглядів: 226