Офіційний сайт Василівської районної ради

Пошук

Розділи

Календар

« Травень 2024 »
Пн   6 13 20 27
Вт   7 14 21 28
Ср 1 8 15 22 29
Чт 2 9 16 23 30
Пт 3 10 17 24 31
Сб 4 11 18 25  
Нд 5 12 19 26  

Електронні сервіси

Новини

...і ми передамо у спадок гідні автошляхи

Стан доріг - одне з найбільш обговорюваних питань у суспільстві, одне з найважливіших для нього. І не лише тому, що дороги - це "товар", який так чи інакше "споживають" усі без винятку. А й тому, що від стану дорожньої інфраструктури залежать і безпека кожного з нас, і розвиток держави. Щоб сьогодні відремонтувати всі дороги, за попередньою статистикою, потрібно два чи три бюджети України.

Адже комплекс проблем дорожнього господарства складався роками і десятиліттями. Досить нагадати, що 80% українських доріг побудовано в 60-70-х роках минулого століття. При цьому кількість автомобілів із 60-х зросла практично вдесятеро.

Підприємства, які займаються будівництвом та ремонтом автодоріг, через недофінансування державою ледве виживають, і це, не зважаючи на те, що горезвісну статтю про дорожнє будівництво в нашій країні переважно фінансують... автомобілісти. Відбувається це включенням акцизів у вартість нафтопродуктів. У ціні бензину акциз становить близько 20 %, або 2,2 грн/л (за середньої вартості літра 11 грн), у дизпальному - приблизно 50 коп./л. Відповідно є й певна логіка - що більше їздиш, то більше платиш державі за дороги. Тільки в нашому випадку вийшло якось негоже: пальне купили, податки сплатили, а доріг немає. Куди пішли сплачені автомобілістами мільярди гривень? Це вже, як кажуть, інша історія. Та кожного з жителів певної території турбує питання, чим же сьогодні живе їхнє дорожньо-будівельне підприємство і коли якість доріг покращиться?

У Василівському районі вже 70 років (у жовтні "дорожники" відзначатимуть поважний ювілей) будівництвом, ремонтом та утриманням автодоріг загального користування опікується "Василівський райавтодор" - філія дочірнього підприємства "Запорізький облавтодор". Колектив підприємства вже 13 років очолює Юрій Колмик. Від інтерв'ю з районною газетою не відмовлявся, але був не у захваті. І передусім,через те, що похвалитися сьогодні особливо нічим.

— Згадуючи ті обсяги ремонтно-будівельних робіт, які ми виконували 22 роки тому, коли я прийшов працювати на це підприємство майстром, сьогодні просто навіть порівняти нема з чим. Настільки вони зменшилися, — зітхаючи розповідає керівник. — Удвічі зменшився і сам колектив, який нині налічує близько 40 працівників. Матеріальна база поступово виснажується… І все це тоді, коли, здавалося б, роботи непомірно! Та, на жаль, державне фінансування нашої галузі сьогодні настільки недостатнє, що нам ледь вистачає платити людям заробітну плату і виконувати хоча б частково свій обов'язковий перелік робіт. Звісно, "райавтодор", як підрядне підприємство, може заробляти кошти за рахунок та виконання послуг для інших замовників. Але цих грошей вистачає тільки на мінімальну підтримку дієздатності нашої філії, для того, щоб не зупинитися, а продовжувати без авансу виконувати державні завдання по забезпеченню належних умов проїзду.

— Юріє Олексійовичу, судячи з усього вищесказаного, "райавтодор" зараз практично нічого не будує, а лише "латає". Чим ще займаєтеся?

— Іноді навіть "полатати", як ви сказали, не можемо своєчасно, через відсутність належного матеріалу. Саме тому після зими у нас дороги сходять разом зі снігом. Дотримання технології виконання ремонтно-будівельних робіт дуже важлива річ. А без належного фінансування, повторюся, це неможливо. Та ми робимо свою роботу на ту потужність, на яку дозволяє нам бюджет. Наведу декілька цифр по І півріччі 2013-го (для порівняння скажу і за 2012-й рік). На роботи, пов'язані із зимовим утриманням доріг цьогорік витрачено близько 360 тис. грн. (у 2012 — 983,5 тис. грн.), ямковим ремонтом охоплено 3527 квадратних метрів дорожнього покриття, що складає понад 1млн. 34 тис. грн. ( минулого року 6850 м. кв - 1303,9 тис. грн.). На вивезення сміття з узбіччя доріг нами вже витрачено 111,5 тис. грн. тоді як у 2012-му ми майже стільки ж (113,7 тис. грн.) витратили за весь рік. Встановлено 61 дорожній знак (8,4 тис. грн., у 2012 - 225 шт. на суму 14,8 тис. грн.). Ми регулярно проводимо покіс трав і вже витратили 101,4 тис. грн. Загалом же, якщо порівняти освоєні кошти за І півріччя 2013 року (2029,2 тис. грн.) та за минулий рік (2909,2 тис. грн.), то побачимо, що обсяг деяких виконаних робіт зріс, але, на жаль, не з будівництва та ремонту. А взагалі, станом на перше липня 2013 р. обсяг виконаних "ДП Запорізький облавтодором", але неоплачених через відсутність державного фінансування робіт склав понад 10 млн. грн.

— Чи підтримує ваше підприємство місцева, районна влада?

— Наскільки дозволяє їхній бюджет. Якщо кошти на ремонт доріг надійшли, то, звісно, з нами укладають договір. До речі, найближчим часом плануються дорожні роботи по вул. Миру у Василівці. Це буде лише невелика ділянка вулиці, можливо, по мірі надходження коштів роботи згодом продовжаться. Так само і по району. "Дірок" чимало, та як тільки є фінансова можливість у районного бюджету, для "райавтодору" робота завжди знаходиться.

— Який настрій у колективі? Адже тут трудиться чимало ветеранів підприємства, які з ностальгією згадують часи, коли будували і ремонтували дороги не метрами, а десятками кілометрів…

— Дійсно, відсутність нормальних обсягів роботи впливає на атмосферу у колективі. Кожен розуміє, чим менше роботи, тим менше грошей. До того ж, ліміти фінансування на дорожні роботи, які нашій філії виділяються з державного бюджету є недостатніми для оплати обов'язкових робіт. А тому у нас, на жаль, були часи, коли через це доводилося затримувати людям зарплату. Та мені приємно, що у "Василівському райавтодорі" працюють розуміючі, самовіддані небайдужі до обраної справи люди, які вболівають за своє підприємство і власною працею доводять, що готові трудитися ще краще. Кожен з них ще вірить у те, що на вищому рівні все ж таки налагодять механізм утримання дорожньо-будівельної галузі і ми не будемо червоніти за наші українські дороги.

Ми з вдячністю згадуємо наших ветеранів виробництва, які віддали десятки років своєї трудової діяльності "райавтодору" і стали справжніми наставниками для молоді, зокрема: М.М. Кучеренко, В.А. Костоглод, Л.В. Самойленко, В.М. Піддубна, В.І. Харланов, Г.П Філіпенко, В.А. Семікін, М.Д. Горюнов та багато інших.

Нині колектив також рівняється на кращих в роботі, серед яких провідний механік В.М. Заяц, провідний інженер Н.В. Колмик, інспектор відділу кадрів Т.Є. Алєксєєва, виконроб О.А. Суховий, тракторист С.А. Івченко, водій навантажувача А.А. Липка.

Я вважаю що дорожники василівського райавтодору у даній складній ситуації заслуговують хоча-б на елементарне розуміння та повагу.

Хочеться вірити, що на державному рівні якнайшвидше будуть зроблені вірні кроки для розв'язання проблем дорожнього господарства України. Будуть втілені в життя нові технології будівництва доріг, і ми передамо у спадок молодому поколінню дійсно гідні автошляхи. А з хорошими дорогами у державу прийдуть і хороші інвестиції.

Світлана Лобач

 

 

 

 

вівторок, 13 Серпня 2013 08:30 | Переглядів: 650

закрыть

Розмір шрифту: [великий] [маленький]

Схема кольорів: [біла] [синя] [зелена] [чорна]

Зображення: [чорно білі] [кольорові]

[+ Застосувати]   [- Скинути налаштування]