Офіційний сайт Василівської районної ради

Пошук

Розділи

Календар

« Квітень 2024 »
Пн 1 8 15 22 29
Вт 2 9 16 23 30
Ср 3 10 17 24  
Чт 4 11 18 25  
Пт 5 12 19 26  
Сб 6 13 20 27  
Нд 7 14 21 28  

Електронні сервіси

Новини

Тяжке ярмо боржника

Про борги перед комунальниками та про злісних неплатників ми чуємо мало не щодня з екранів телевізорів та від інших ЗМІ. Знаємо і про державну виконавчу службу, яка за рішенням судів стягує ці борги у примусовому порядку. Але чути — це одне, а стати свідком такого процесу — зовсім інше. І, скажу я вам, видовище не з приємних.

Коротко опишу ситуацію. Дніпрорудненська родина (жінка середніх років, її донька та півторарічна онука) декілька місяців не сплачувала за послуги, надані КП «Облводоканал» ЗОР Таврійський ЕЦВВ та КП «Дніпрорудненські тепломережі». В результаті борг зріс майже до 10 тис. грн. На неодноразові звернення адміністрації даних установ, щодо погашення боргу громадянка М., не реагувала, оскільки за її словами не мала постійної роботи. Тимчасових заробітків родині вистачало лише на найнеобхідніше (донька у декретній відпустці). Отож і набралися боргів. На сьогодні жінка, начебто, влаштувалася на роботу — двірником. Але ж зі сльозами запитує, як прогодувати на ту зарплату трьох членів сім’ї та ще й розквитатися з боргом?!

І ось маємо таку картину: державні виконавці у супроводі працівника міліції, представників водоканалу, тепломережі і понятих прийшли до її квартири, маючи на руках рішення суду про примусовий вхід. Тобто, якби жінка не відкривала, посилаючись на відсутність її вдома (що, в принципі, вона спочатку й робила) то виконавча служба мала б законне право виламати замок, увійти до квартири, описати і забрати майно на суму боргу.

У даному випадку все відбувалося приблизно за такою ж схемою. Ось тільки жінка відкрила двері сама і отримала офіційний документ про те, що термін відстрочки по виплаті її боргу скінчився і тепер, щоб його покрити доведеться розпрощатися з деяким майном у квартирі. І хоча вона намагалася переконати, що за якісь попередні два місяці почала вже гасити борг, все ж наданих квитанцій виявилося не досить, для того, аби призупинити вивіз майна.

Я попросила прояснити ситуацію присутнього у квартирі представника водоканалу. І ось, що він відповів:

— По фінансових документах, які відображають суму боргу даної сім’ї, жодних зрушень у бік погашення не відбулося. Більше того, якби через грошову скруту, чи інші причини, що заважали сплачувати за комунальні послуги, жінка просто звернулася до керівництва водоканалу, написала заяву про відстрочку, не виключено, що їй би пішли назустріч. Але ж вона просто ухилялася від сплати і на жоден контакт не йшла. Довелося звертатися в суд, ну, а далі у виконавчу службу. До речі, працівники виконавчої служби тут з’являються вже не вперше. То ж час подумати і вжити заходів у жінки був.

А виконавча служба тим часом робила свою справу. З квартири виносили телевізор, пилосос, мікрохвильовку і навіть меблеву стінку... Осторонь у шоці від того, що це відбувається саме з ними, стояла власниця квартири, її донька і, поки що нерозуміюча, але дещо налякана такою кількістю незнайомих людей маленька онука.

— Чи вдасться все це їм повернути назад? — запитала я у одного з державних виконавців.

— Якщо протягом 10 днів власниця квартири знайде кошти, щоб покрити свій борг (нагадаю, майже 10 тис. грн.!), все майно їй повернуть. Якщо ж ні, згідно з існуючим законодавством, воно буде виставлено на продаж, а вилучені кошти підуть на сплату заборгованості комунальникам та певний відсоток — на рахунок виконавчої служби.

— Вам не шкода цих людей? — мимоволі запитала я у державних виконавців. — Адже жінка і на роботу влаштувалася, і за словами сусідів не пияка якась там. Просто не виходить у неї заробляти більше...

— По-людські, звісно, шкода. Але ж у кожного з нас своя робота. І якщо ми не виконуватимемо свої обов’язки, то завтра хтось не отримає аліменти, а «водоканалу» та «тепломережі» нічим буде розраховуватися зі своїми робітниками, у яких також сім’ї, сплачувати за енергоносії… Я вже не говорю про обов’язкову сплату податків. Адже комунальне підприємство стабільно працює, поки за його послуги справно сплачують користувачі. Тому не слід затягувати з виплатою боргів. Якщо боржник щомісяця окрім основної сплати за "комуналку" хоча б потроху погашатиме заборгованість, такої ситуації, як у даному випадку з ним не трапиться.

Можна ще довго розмірковувати про моральний бік цього питання, але ж від цього сплата за комунальні послуги нікуди не зникне. То ж ,напевно, хоч як там не важко, а доведеться, як кажуть, затягти паски міцніше, а рахунки сплачувати.

Як повідомив редакції юрисконсульт КП «Облводоканал» ЗОР Таврійський ЕЦВВ Армен Аветісян, станом на 1 жовтня 2013 року загальна сума заборгованості абонентів Дніпрорудненської водомережі склала 582 тис. 963 грн. І це враховані лише ті, у кого борг перевищує 400 грн. На виконавчу службу направлено 117 впроваджень. А це значить, що 117 абонентів також ризикують залишитися без частини свого майна. Щомісяця бухгалтерія «водоканалу» відслідковує інформацію по погашенню боргів користувачами води. Якщо жодних проплат не відбувається абоненту направляється офіційна претензія, згодом — вимога про сплату заборгованості. Коли ж знову не допомагає — справу передають до суду, а потім у виконавчу службу. Але і тоді майно забирають не відразу. Триває ще, так звана, процедура нагадування, коли державні виконавці декілька разів повідомляють боржникам про термінову сплату і лише після усіх цих спроб — рішенням суду примусово позбавляють майна.

За даними юрисконсульта КП «Дніпрорудненські тепломережі» Олександра Крамчанина, станом на 1 вересня 2013 року сума заборгованості дніпрорудненців перед підприємством склала понад 4 млн. грн. До виконавчої служби у 2013 році направлено 101 документ.

 

понеділок, 04 Листопада 2013 15:03 | Переглядів: 671

закрыть

Розмір шрифту: [великий] [маленький]

Схема кольорів: [біла] [синя] [зелена] [чорна]

Зображення: [чорно білі] [кольорові]

[+ Застосувати]   [- Скинути налаштування]