Офіційний сайт Василівської районної ради

Пошук

Розділи

Календар

« Травень 2024 »
Пн   6 13 20 27
Вт   7 14 21 28
Ср 1 8 15 22 29
Чт 2 9 16 23 30
Пт 3 10 17 24 31
Сб 4 11 18 25  
Нд 5 12 19 26  

Електронні сервіси

Новини

Лікують юні душі

Працівник психологічної служби — особлива фігура у закладі освіти. Відомий педагог В. Сухомлинський говорив: "У серці кожної дитини звучить своя струна. І бринить вона на свій лад". Завдання психолога, соціального педагога полягає у тому, щоб допомогти педагогам почути звук цієї струни. Як повинні взаємодіяти між собою шкільні психологи, соціологи та вчителі, аби забезпечувати єдність і цілісність психолого-педагогічного впливу і на учнів, і на їх батьків?

На що слід звертати особливу увагу при спілкуванні з дітьми тієї чи іншої вікової категорії? Як донести до підростаючого покоління, що "якість життя" розкривається через такі категорії, як "здоров'я", "соціальне благополуччя", "самореалізація", "захищеність"? Про все це говорили на своєму семінарі практичні психологи та соціальні педагоги закладів освіти району за участю методистів ОЦ психології та соціології освіти КЗ "ЗОІППО" ЗОР О.М. Сироватко та Д.С. Макаренко.

 У своєму виступі О.М. Сироватко акцентувала увагу присутніх на головних завданнях психологів — на їхній професійній допомозі дітям під час переходу з одного віку до іншого, сприянню реалізації індивід-уальних творчих потенцій дитини. Наголошувалося також на створенні умов для охорони психологічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу, наданні психологічної допомоги учням у разі потреби, тісній співпраці як з окремими дітьми, так і з класними колективами.

 — Одна з психологічних ідей, яку всі ми повинні пам’ятати, — це визнання безумовної цінності людської особистості, її індивідуальності, неповторності внутрішнього світу, — підкреслила виступаюча. — Тільки та школа має майбутнє, яка поважає в дитині людину. Необхідно зберегти дитячу жагу до знань, юнацьку допитливість розуму і зрілість міркувань.

 Обговорювали на семінарі і питання психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу. Зокрема, мова йшла про психологічну просвіту всіх учасників навчально-виховного процесу, психологічне консультування (індивідуальне і групове), діагностику (індивідуальна і групова), профілактичну, корекційну і розвиваючу роботу.

 Підбиваючи підсумки своєї зустрічі, учасники семінару констатували ще один важливий момент: на жаль, психологи — не чарівники, вони не всесильні, а лише люди, такі самі, як і решта на цій планеті. Тому іноді не завжди можуть вирішити певну проблему учня, або того, хто звернувся за допомогою. І річ не в тому, що бракує знань чи досвіду. Багато чого залежить і від самої людини. Якщо вона готова змінювати щось у собі на краще, якщо докладатиме ма-ксимум зусиль для досягнення бажаної мети, — тоді й консультація чи психологічна допомога будуть корисними. Багато залежить і від середовища, в якому живе дитина. Адже будь-яка психологічна бесіда, тренінг, заняття буде ма-рним, якщо дитина прийде додому, а там усе навпаки. Все це треба брати до уваги і працювати над тим, аби, незважаючи ні на що, сіяти в душах дітей зерна любові та добра.

 

 Тетяна Кравець,

 методист з питань психології

 КЗ "Науково-методичний центр"

вівторок, 18 Березня 2014 15:13 | Переглядів: 525

закрыть

Розмір шрифту: [великий] [маленький]

Схема кольорів: [біла] [синя] [зелена] [чорна]

Зображення: [чорно білі] [кольорові]

[+ Застосувати]   [- Скинути налаштування]