Новини
НОВИЙ МІСТ: МРІЯ ЧИ РЕАЛЬНІСТЬ?
З давніх-давен Василівку розділяє залізниця, яка умовно відмежовує так звану колгоспну територію від центру міста. І скільки існує залізниця, стільки жителі приватного сектора й мріють про те, що сполучення з центром стане більш доступним. Раніше, років ...надцять тому, коли їздили по місту автобуси, ця проблема так гостро не стояла. Все ж таки, дістатися до центру було легше. Сьогодні ж це питання все актуальніше.
Його порушують багато василівців. Але найсміливішим виявився Володимир Іванович Діхтяр, якого добре знають у районі, бо свого часу був досить активним депутатом районної ради, завжди порушував важливі питання, відстоював власну думку, виступав з ініціативою і перспективним баченням вирішення тієї чи іншої проблеми життєдіяльності районної громади. Ось і нещодавно завітав до редакції з тим, аби донести до людей свою думку щодо можливості спорудження у райцентрі ось такого мосту-естакади. І редакція спробувала долучитися до цих напрацювань Володимира Івановича.
Протяжність Василівки уздовж залізниці — декілька кілометрів, тож одного пішохідного мосту (біля залізничного вокзалу) вкрай недостатньо. На машині ж потрібно їхати тільки в об’їзд. Тому час від часу з різних боків залізниці з’являються тимчасові переходи, споруджені місцевими жителями для того, аби зручніше було перекочувати через рельси велосипед, скутер чи звичайну "кравчучку" з вантажем. Звісно, такий перехід існує до першого рейду залізничників, які, дотримуючись відповідних нормативних вимог, розбирають його.
На таксі ж добиратися на "колхозку" — дуже дорого. Неодноразово доводилося чути від василівчан: "Ось якби на місті пішохідного мосту збудували міст-естакаду через залізницю: і для автомобілів, і для пішоходів — усім би було зручніше і наполовину дешевше".
Дивлячись на сьогоденні реалії, звісно, кожен з нас розуміє, що це — рожева мрія. І все ж самі жителі Василівки самотужки спроектували омріяну естакаду і принесли до редакції фотопроект з проханням надати коментарі відповідальних осіб, які у тій чи іншій мірі компетентні у даному питанні і можуть вплинути на процес його втілення.
Найперший, до кого ми завітали, — мер міста Сергій Лобинцев.
— Сергію Валентиновичу, чи потрібен такий міст?
— Звісно, потрібен. Але коли це станеться?... Можливо, коли, зрештою, добудують Запорізькі мости через Дніпро. Немає фінансування на такі об’єкти, а що вже й говорити про Василівку! Наведу простий приклад. У нас сьогодні на колгоспній території не працює 13-та свердловина. З минулого року казначейство не пропускає якихось 13 тисяч за проектну документацію, яка вже давно готова. І це при тому, що у міському бюджеті гроші є, але скористатися ними ми не в змозі. А у такий міст потрібно вкласти мільйони гривень!
— Але, уявімо, що кошти є. За який час можна побудувати міст?
— Я не будівельник. Думаю, що років 3-4, адже це непростий проект. Ним мають займатися і науковці, і фахівці з геодезії, і будівельники... Міст проходить через залізницю, отож під дією потягів може просідати грунт тощо. Словом, спочатку потрібно виготовити обґрунтований проект. Але на сьогодні, коли у місті немає нормальних доріг, коли не на всіх вулицях є освітлення, коли є проблеми з водопостачанням та ремонтом дахів, ми, на жаль, можемо лише помріяти...
А професіонал з бу-дівництва автодоріг — начальник Василівської ДЕД Юрій Колмик додав:
— Ідею будівництва нового мосту підтримую. Думаю, про такий міст-естакаду мріє більша частина жителів Василівки. Адже він сприятиме і кращому розвитку інфраструктури міста, і вирішить для багатьох ряд транспортних проблем. Таким будівництвом займаються спеціалізовані міст-загони, які є навіть не у кожній області (в нашій також немає). За який час реально збудувати? Років за 2-3. Це не так складно, як через річку, скажімо. І на сьогодні з технічної точки зору це цілком реально.
Та існує ще й економічна складова, яка є визначальною. Фінансово реалізація такого проекту місту чи району — не по кишені. Думаю, навіть для обласного бюджету це надзвичайно втратно. Подібні проекти повинні підтримуватися окремими державними програмами. Лише вдумайтеся у сьогоднішні реальні цифри: капремонт 1 км дороги (з ліквідацією ям та усіх нерівностей, встановленням бордюрів, укріпленням узбіч та ін.) коштує близько 3 млн. грн., а будівництво 1 км абсолютно нового дорожнього покриття — близько 10 млн. грн. (!). Будь-який проект повинен прийматися виважено і обґрунтовано.
Якщо вас, шановні читачі, зацікавив даний проект мосту-естакади і ви маєте свої думки, запитання або побажання щодо його втілення в життя, будьласка, надсилайте до редакції свої листи, і ми обов’язково надрукуємо їх. Можна також подзвонити по тел. 7-29-56. Чекаємо відгуків!
п'ятниця, 04 Липня 2014 14:17 | Переглядів: 462